Basiese begrippe
|
Pedagogiek
G. pais - kind; paido - seun + agein - om te lei: agogos - leier:
Die wetenskap wat beoefen word, is die Pedagogiek wat 'n besondere perspektief op die werklikheid van kinderbegeleiding as menslike aangeleentheid gee. Ter wille van gespesialiseerde studie word die kerngebied (pedagogiek) in pedagogiekperspektiewe (deelperspektiewe, deeldissiplines) onderverdeel. Die eenheidskarakter van hierdie pedagogiekperspektiewe wat onderskei word, maar nooit geskei mag word nie, moet nooit uit die oog verloor word nie, want almal het betrekking op die bestudering van pedagogiese aangeleenthede. Pedagogiek is 'n outonome wetenskap van kinderbegeleiding en dit is essensieel om 'n duidelike beeld van die verskillende pedagogiekperspektiewe te kry, anders bestaan die gevaar dat een aspek as die geheel aanvaar word. Dit is daarom verkeerd om die Pedagogiek as die totaal van sy pedagogiekperspektiewe te beskou. Die pedagogiekperspektiewe moet nie as afsonderlike vakke gesien word nie - elkeen gee 'n bepaalde perspektief op die pedagogiese werkliklieid en ontstaan vanuit die kerngebied. Die aard van die opvoedingsverskynsel bepaal watter verdeling gemaak moet word. Die volgende pedagogiekperspektiewe op die opvoedingsverskynsel kan onder meer onderskei word: Filosofie van die Opvoeding; Historiese Pedagogiek, Empiriese Pedagogiek, Didaktiese Pedagogiek, Vergelykende Pedagogiek, Ortopedagogiek en Sosiopedagogiek.2
|